نشست خبری رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی واحد استانی زنجان

۲۵ مهر ۱۳۸۸ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۰۲۳۷ اخبار شیرپوینت
تعداد بازدید:۱۸۴
نشست خبری رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی واحد استانی زنجان
نشست خبری رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی واحد استانی زنجان

نشست خبری رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی واحد استانی زنجان

سومین نشست خبری رئیس دانشگاه جامع علمی - كاربردی واحد استان زنجان بمناسبت 18 مهر سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی - كاربردی و در محل سالن كنفرانس واحد استانی برگزار شد .

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی كاربردی واحد استان زنجان ،  محمد فتحی در سومین نشست مطبوعاتی ، اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی – كاربردی بعنوان ركن سوم آموزش عالی كشور در جهت اشتغال و دانش بحساب می آید . امروزه تعامل مستمر و نهادینه شدن دانشگاه و صنعت در كشور های توسعه یافته موجب كارآمدی بیش از پیش این دو نهاد در جامعه شده است .

فتحی اولویت اصلی دانشگاه را اشتغال دانست و گفت : دانشگاه به دنبال تربیت دانشجویان كارآفرین است و در این راستا تفاهم نامه هایی با صندوق مهر امام رضا (ع) و وزارت تعاون منعقد شده است كه در این صورت به فارغ التحصیلان این دانشگاه مبلغ  10  میلیون تومان بصورت خویش فرما و شصت میلیون تومان بصورت كارفرمایی با نرخ سود 4 درصد اعتبار كارآفرینی از طریق صندوق مهر امام رضا (ع) پرداخت می شود .

وی در ادامه افزود : طبق توافق بعمل آمده با وزارت تعاون و دانشگاه علمی كاربردی باید یك هزار تعاونی دانشجویی در كل كشور تأسیس شود كه سهم استان زنجان  18 تعاونی دانشجویی می باشد .

رئیس دانشگاه علمی كاربردی زنجان اشاره ای به برنامه های درسی دانشگاه نمود و گفت : برنامه درسی علمی –كاربردی محدود به زمان و مكان نمی باشد و در نظام علمی – كاربردی زمان سكون و تثبیت برای یك برنامه وجود ندارد .این برنامه ها به صورت بسته نمی باشند و دلیل عمده آن تنوع ، تازگی و نوگرایی است . بنابراین در این چرخه پویا و منعطف توسعه مهارتها و فن آوری ، تولید ثروت و رفاه اجتماعی با تربیت نیروی انسانی كارآمد و كارآفرین در یك فرایند بهینه كاوی بعنوان یك اصل مورد توجه قرار می گیرد .

فارغ التحصیلان این دانشگاه اغلب جذب بازار كار شده و بیشتر نقش استخدام كننده دارند و تقسیم كار ملی (تعامل كلیه دستگاههای اجرایی در پیاده سازی آموزشهای كاربردی با همكاری دانشگاه ) به نحو احسن مشاهده می شود . لذا با این تعریف نظام آموزشهای عالی علمی كاربردی عملاً پیام آور پیاده سازی اهداف اصل 44 در حوزه آموزش عالی كشور می باشد .

وی در آخر اضافه كرد : با توجه به مراتب فوق دانشگاه جامع علمی – كاربردی بعنوان دانشگاه كارآفرین توانسته است در راستای رفع نیازهای جاری كشور گام برداشته و با تعریف برنامه های درسی و با بكارگیری مدرسین بعنوان عالمان عامل در مراكز آموزشی علمی كاربردی برخوردار از تجهیزات و امكانات پیشرفته نسبت به تربیت نیروی انسانی متخصص ، مجرب و كارآمد با روحیه خودباوری ، شجاعت و ایثار اقدام نماید .