نشست خبری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان در آستانه شروع ثبت نام کارشناسی دانشگاه برگزار شد
نشست خبری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان در آستانه شروع ثبت نام کارشناسی دانشگاه برگزار شد.
نشست خبری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان
در آستانه شروع ثبت نام کارشناسی دانشگاه برگزار شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی كاربری استان زنجان گفت: بیش از 9 هزار دانشجو در دانشگاه علمی كاربردی زنجان مشغول به تحصیل هستند.
محمد فتحی روز یكشنبه درجمع خبرنگاران افزود: این دانشگاه دارای 19 مركز است كه از این تعداد 17 مركز فعال می باشد.
وی یادآورشد: بیش از 9 هزار دانشجو در چهار شاخه، صنعت، كشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر مشغول به تحصیل هستند.
فتحی خاطرنشان كرد: دو مركز غیرفعال شركت شیر پاستوریزه پگاه و شركت ایران ترانسفو زنجان است كه شركت شیر پاستوریزه پگاه در مهرماه سال جاری دانشجو جذب خواهد كرد.
وی دانشگاه علمی كاربردی را بزرگترین دانشگاه حضوری دركشور عنوان كرد كه هم اكنون 970 مركز علمی كاربردی دولتی و غیردولتی با همكاری 137 دستگاه اجرایی دركشور فعال است.
فتحی ابراز كرد: 63 هزار دانشجو نیز در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند.
وی تاكید كرد: بیش از 108 كد رشته درمقاطع تحصیلی كاردانی و كارشناسی فعال است كه در مقطع كارشناسی ارشد نیز در بهمن سال جاری در شاخه صنعتی دانشجو جذب خواهد شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی كاربری زنجان تربیت نیروی ماهر و كارآمد را در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور بسیار موثر دانست كه انسان بزرگترین ثروت بوده كه تربیت و آموزش وی امری حیاتی است.
فتحی تاكید كرد: هم اكنون توسعه آموزش های عملی و نظری درجامعه بیش از گذشته نیاز است كه این آموزش ها از نظر تئوری و كاربردی در سطح مطلوب قرار گیرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی كاربری زنجان تربیت نیروی ماهر و كارآمد را در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور بسیار موثر دانست كه انسان بزرگترین ثروت بوده كه تربیت و آموزش وی امری حیاتی است.
فتحی تاكید كرد: هم اكنون توسعه آموزش های عملی و نظری درجامعه بیش از گذشته نیاز است كه این آموزش ها از نظر تئوری و كاربردی در سطح مطلوب قرار گیرد.
وی تصریح كرد: با قرار گرفتن آموزش های تئوری و كاربردی درسطح مطلوب، توانایی تبدیل علم به عمل و دانش مهارتی در همه شاخه های علمی حاصل می شود.
فتحی ادامه داد:تربیت نیروهای ماهر، متخصص و کارآمد از عوامل موثر در کشور محسوب میشود و از آن جایی که انسان ارزشمندترین عضو جامعه است آموزش آن از کارهای مهم حکومتها است. آموزش در هر کشوری به دو بخش آموزش نظری و عملی تقسیم میشود که هر دوی آنها در دو حوزه عمومی و عالی که زیر نظر آموزش و پرورش عالی قرار دارد تقسیم میشود و آنچه که مورد نیاز کشور است توسعه عملی و مهارتی در کنار آموزش نظری است تا توانایی تبدیل علم به دست بیاید.
وی افزود: دانشگاه علمی و کاربردی با هدف ارتقاء سطح مهارت و توانمندی فنی و کاربردی و حرفهای بین دانشگاهها به وجود آمد و در سالهای اخیر که به توانمندیهای مهارتی توجه زیادی شده است کارهای ارزشمندی مانند اهتمام در بازنگری آموزشهای مهارتی و آییننامههای آن تهیه و تصویب شده است و متولیان امر برای اجرای آن بسیار موفق بودهاند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تدوین آیین نامههای نظام آموزش مهارت و فنآوری، نظام صلاحیت حرفهای، نظام شرایط احراز شغل، نظام آموزش کارشناسی حرفهای ارشد، نظام آموزش تکمیلی برای دورههایی که قابل تجمیع و تبدیل هستند و تجمیع تک پودمانها نمونهای از اقدامات موثر در این زمینه بوده است.
وی اظهار کرد: کارکنان در ضمن خدمت دورههایی برای آموزش میگذرانند که تا به امروز قابلیت تجمیع و تبدیل نداشت و هماکنون با اجرای این نظام این آموزشها تجمیع شده و به مقطع تبدیل میشوند که این دورههای آموزشی برای کارکنان کاملاً مهارتی است.
فتحی یادآور شد: در کشورهای پیشرفته 85 درصد آموزشهای مهارتی و 25 درصد نظری است و متوسط جهانی این آموزشها 30 درصد مهارتی و 70 درصد نظری بوده این در حالی است که در کشور ما 13 درصد آموزشها مهارتی و 87 درصد نظری است و کشور از متوسط جهانی در توسعه و اجرای آموزشهای فنی و حرفهای و کاربردی فاصله دارد و نیاز به یک عزم ملی و فرهنگسازی قوی در آن احساس میشود زیرا بنا به فرموده مقام معظم رهبری همانطور که کشور به علم نیاز دارد به پنجههای کارآمد نیز نیازمند است
