مراکز علمی کاربردی باید در مسائل کلان، اساسی و تصمیم سازی دانشگاه جامع علمی کاربردی مشارکت نمایند

۰۷ تیر ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۵ کد : ۶۱۸۴۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۰۶

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان، نشست صمیمی دکتر نظری، مشاور رئیس و سرپرست دفتر هماهنگی و امور واحدهای استانی با رئیس و کارکنان و رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان زنجان، عصر روز دوشنبه مورخ 1401/04/06 برگزار شد. در این نشست دکتر فتحیان معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشت.

دکتر فتحیان با اشاره به اینکه سیاست دانشگاه توسعه کمی و کیفی مراکز آموزش علمی کاربردی است ادامه داد: در جلسات اخیر شورای نظارت، رای های صادره، نگاه هدایتی و حمایتی داشته و نظارت ها بر مبنای محصول محور بودن مورد توجه است که محصولات ما همان اشتغال دانش آموختگان دانشگاه می باشد و بر این اساس ارتباط مراکز آموزشی با دانش آموختگان باید به نحوی حفظ شود البته نظارتهای برخورداری از حداقل های فضای ملکی مناسب، کیفیت آموزشی مدرسان و ... نیز مورد توجه می باشد.

وی خواستار ارتباط هرچه بیشتر مراکز آموزشی با فارغ التحصیلان در جهت دریافت نظرات ایشان و برطرف کردن نقاط ضعف شد.

در ادامه این نشست، دکتر میرنریمان یوزباشی سرپرست واحد استان زنجان ضمن تقدیر از حضور مشاور رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور در واحد استانی، گزارشی از اقدامات انجام شده در استان را ارائه کرد و افزود: هم اکنون 7 مرکز آموزش علمی کاربردی در استان فعال می باشند که سه هزار دانشجو در این هفت مرکز و در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته مشغول به تحصیل می باشند. وی افزود در دوره حضورشان از هر مرکز سه مورد بازدید انجام شده که این بازدیدها در هر مورد با اهداف و برنامه های خاصی انجام گرفته است.

میرنریمان یوزباشی با اشاره به شروع پذیرش های دانشگاه جامع علمی کاربردی، استفاده از تمام ظرفیت تبلیغاتی در ستاد مرکزی، واحد های استانی و مراکز آموزشی را خواستار شد تا با جذب دانشجویان بیشتر، کیفیت آموزشی نیز بهبود یابد.

در بخش دیگر این نشست، دکتر نظری، مشاور رئیس و سرپرست دفتر هماهنگی و امور واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از تغییر نگرش در ستاد مرکزی نسبت به مراکز علمی کاربردی خبر داد و گفت: روسای مراکز علمی کاربردی باید در مباحث کلان، اساسی و تصمیم سازی کمک حال مسئولان ستاد مرکزی دانشگاه باشند و لازمه این امر را استفاده از ظرفیت مدرسان و افراد صاحب فکر و تشکیل اتاق فکر در مراکز دانست.

دکتر نظری با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی در حوزه آموزش های عالی مهارتی پیشرو می باشد خواستار توجه مراکز علمی کاربردی به توسعه دوره های آموزشی کوتاه مدت شد. وی از تعطیلی کارشناسی نشده مراکز علمی کاربردی در دولت گذشته انتقاد کرد و افزود : این مراکز نه تنها هزینه ای برای دولت نداشتند بلکه کمک حال کشور در حل مسئله اشتغال بودند.

سرپرست دفتر هماهنگی و امور واحد های استانی، خواستار ارتباط مستمر و موثر مراکز آموزش علمی کاربردی با استانداران و نمایندگان مجلس شد تا از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده شود. امکان تغییر برنامه های درسی دانشگاه و منعطف بودن آن از دیگر موضوعات مورد توجه دکتر نظری در این نشست بود.

گفتنی است قبل از نشست دکتر نظری با حضور در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی زنجان، از این مرکز بازدید کرد.


( ۹۲ )