شصت و چهارمین جلسه شورای هم اندیشی و تعامل رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، دکتریوزباشی رئیس واحد استانی از زحمات رؤسای مراکز آموزشی در حوزه های مختلف، علی الخصوص برگزاری امتحانات نیمسال دوم 1403-1402 که اقدامات اصلاحی کیفی توسط مراکز آموزشی اعمال شده بود؛ قدردانی نمود. رئیس واحد استانی با توجه به دستور کار جلسه و اهمیت موضوع "طرح آباد" بیان نمود؛ از آنجا که نبود مهارت کافی برای اشتغال، مهمترین چالش دانش آموختگان دانشگاهی است؛ بر ضرورت ارتقای مهارت دانشجویان و دانش آموختگان کم مهارت و یا فاقد مهارت تأکید کرده و افزود: این طرح با ایجاد فضایی مناسب بین ظرفیت های نظام آموزش عالی نظری و مهارتی به دنبال مهارت افزایی و ارتقاء توان اشتغال پذیری دانشجویان و دانش آموختگان می باشد و اجرای این طرح منجر به افزایش کسب مهارت های تخصصی و تکمیلی شغلی و دستیابی به بازار کار می شود. دکتر یوزباشی تأکید نمود؛ مراکز آموزشی لازم است با در نظر گرفتن بازار کار و رشته های تحصیلی دانشجویان و دانش آموختگان، پودمان های تخصصی اشتغال محور متناسب با نیاز آنها را اجرا کنند تا از این طریق در زیست بوم اشتغال کشور سهیم باشیم.
رئیس واحد استانی در بخش بعدی صحبت ها به موضوع پذیرش مهر 1403 که در محدوده زمانی نیمه دوم مرداد انجام خواهد شد؛ اشاره کرد و از مراکز آموزشی درخواست نمود، با اتخاذ تدابیر لازم و مطابق با بخشننامه پذیرش، نسبت به جذب دانشجو منطبق با نیازها و رشته های اعلام شده اقدام نمایند. ایشان متذکر شدند؛ قرار نیست ما آموزشی را ارائه کنیم که خارج از نیازهای اموزشی شغلی استان باشد و در این راستا لازم است مراکز اموزشی مطابق با آمایش آموزش های مهارتی، موضوع پذیرش را به صورت کیفی و کمی در دستور کار قرار دهند.
خانم ناصریان معاون علمی واحد استانی و دبیر جلسه ضمن قدردانی از زحمات ارزنده رؤسای مراکز آموزشی در پیشبرد امور و با توجه به دستور کار جلسه عنوان نمود: ارایه آموزش های کاربردی برای تأمین نیروی انسانی متخصص باید مورد توجه باشد و دانشگاه به عنوان متولی تربیت دانش آموختگان مهارتی باید به این نیاز مهم جامعه پاسخگو باشد که تحقق این موضوع از طریق اجرای طرح آباد میسور خواهد بود. خانم ناصریان همچنین با ارائه گزارشی از پذیرش های قبلی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت جذب دانشجو به صورت کیفی و کمی خواستار شدند.
